اسباب کشی-جمع آوری اثاثیه منزل

اسباب کشی-جمع آوری اثاثیه منزل-بارکو اصفهان


جمع آوری اثاثیه منزل از دشوارترین مراحل اسباب کشی منزل است. همواره تغییر منزل و جابجایی به مکان جدید تحولی بزرگ و تنوعی جذاب در زندگی هر فرد بوده است. همچنین حمل و نقل اثاثیه و هزینه حمل اثاثیه منزل در اصفهان از چالش های متداول است. تغییر مکان به دلایل مختلفی صورت می گیرد زیرا با تغییر شرایط افراد نیازهای آنها نیز دچار تغییر می شوند. با تغییر منزل فرد مجبور به جابجایی وسایل از محل قبلی به منزل جدید است. زیرا فرد نمی تواند تمامی وسایل قبلی خود را رها کرده و مشابه آنها را برای منزل جدید تهیه کند. به دلیل جلوگیری از ایجاد هزینه‌های اضافی جمع آوری اثاثیه ، بسته بندی و حمل آنها به منزل جدید حائز اهمیت است. با بسته بندی اصولی وسایل می توان هزینه حمل اثاثیه منزل در اصفهان را کاهش داد. در بارکو اصفهان به تعدادی از نکات کلیدی جمع آوری اثاثیه منزل می پردازیم.

نویسنده زینب جمشیدی
تاریخ 1402.4.31
مهمترین وسایل در اسباب کشی اجاق گاز، یخچال، لپتاپ، کامپیوتر، میز، صندلی و …
طبقه بندی وسایل شکستنی لیوان و بشقاب، قاب عکس، تلویزیون و …

فهرست تصاویر

اسباب کشی 1جمع آوری ضروری ترین وسایل

اسباب کشی 2 بسته بندی وسایل شکستنی

اسباب کشی 3جابجایی وسایل برقی و پیچیده

اولین مرحله اسباب کشی؛ جمع آوری مهم ترین ها

لیستی از مهمترین و ضروری ترین وسایل منزلتان تهیه کنید و آن را لیست جمع آوری اثاثیه منزل بنامید. دفترچه یادداشتی را به این موضوع اختصاص دهید و کار خود را با مشاهده به محیط اطراف شروع کنید. صفحه اول دفترچه را به مهمترین وسایل اختصاص دهید. مهمترین وسایل در جمع آوری اثاثیه منزل آنهایی هستند که بیشترین استفاده و کاربرد را دارند و نبود آنها کارهایتان را دچار اختلال می کند. جابجایی مهمترین‌ها در اولویت قرار دارد زیرا هزینه حمل اثاثیه منزل در اصفهان برای وسایل غیرضروری یک کار بیهوده است. گاهی مهمترین وسایل و ابزار درست جلوی چشمتان قرار دارد، گاهی نیز برای یافتن آنها به تفکر بیشتری نیاز دارید. در barkooesf به مواردی می پردازیم که ممکن است در لیست جمع آوری اثاثیه منزل شما قرار بگیرد:

  • اجاق گاز و ماکروفر
  • لباسشویی
  • یخچال و فریزر
  • لامپ و چراغ
  • لپ تاپ یا کامپیوتر
  • میز و صندلی
  • تخت خواب
  • کالسکه یا ویلچر(در صورت وجود)

به طور کلی همه اقلامی که برای شما مهم و حیاتی هستند در این دسته ی لیست جمع آوری اثاثیه شما قرار می گیرند. مدارک، اسناد، کارتهای شناسایی، جواهرات و… درست است که مهم و حیاتی هستند اما در این دسته جای نمی گیرند. اینگونه وسایل باید تحت نظارت ویژه ای جابجا شوند. می دانیم که گم شدن، آسیب دیدن یا از بین رفتن این وسایل با دردسر زیادی همراه است.

جمع آوری ضروری ترین وسایل-جمع آوری اثاثیه منزل

جمع آوری ضروری ترین وسایل-جمع آوری اثاثیه منزل-بارکو اصفهان

اسباب کشی 1جمع آوری ضروری ترین وسایل

دسته بندی با ارزش ترین ها در جمع آوری اثاثیه منزل

همانطور که در بارکو اصفهان گفته شد، گروهی از وسایل هستند که مهم و ضروری هستند. این وسایل به علت ارزش ویژه ای که دارند باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. در barkooesf این اشیاء را در دسته‌ای جدید از لیست جمع آوری اثاثیه منزل به نام وسایل باارزش قرار می‌دهیم. برای جابجایی و حمل این وسایل باید نکات ویژه‌ای را رعایت کنید که در ادامه به تعدادی از آنها می‌پردازیم:

  • در دسته بندی این وسایل استفاده از کارتن های کهنه را کنار بگذارید. باارزش ترین اشیایتان را در جعبه های مرغوب قرار دهید.
  • وسایل کوچک، ظریف و شکننده را به صورت جداگانه در جعبه های کوچک قرار دهید. در نهایت برای حمل آسانتر جعبه های کوچک را در یک جعبه بزرگتر بگذارید.
  • برای محافظت بیشتر اشیای این دسته از لیست جمع آوری اثاثیه منزل آنها را در کیسه های حبابدار و روزنامه قرار دهید.
  • وسایل بارزش و گران بهای سنگین قیمت این دسته را به صورت شخصی حمل نکنید. این وسایل را مطمئن ترین شرکت های جمع آوری اثاثیه منزل بسپارید.
  • در اسباب کشی وسایل این دسته جلب توجه نکنید. به هیچ وجه زمان جابجایی این وسایل را با دیگران در میان نگذارید. توصیه می شود که عکس و خبر اسباب کشی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید.

طبقه بندی شکستنی ها در جمع آوری اثاثیه

اشیای شکستنی آن دسته از وسایل هستند که اگر به درستی دسته بندی نشوند، بیشترین آسیب را می بینند. به همین خاطر ضروری است که در قدم اول آنها را به درستی شناسایی کنیم. سپس در قسمت شکستنی ها از لیست جمع آوری اثاثیه منزل قرار دهیم. همچنین با رعایت نکاتی که در بارکو اصفهان به آنها می‌پردازیم، می توانیم از آسیب ندیدن این اشیاء اطمینان حاصل کنیم:

  • برای بسته بندی تلویزیون ابتدا سیم ها و کابل ها را از آن جدا کرده سپس یک پتوی نرم دور آن قرار می دهیم.
  • وسایل شکستنی را از بزرگ به کوچک قرار می دهیم. این کار باعث می شود احتمال افتادن اشیایی که روی هم چیده شده اند کمتر شود.
  • جعبه های حاوی وسایل شکستنی را مشخص کنید. می توانید با علامت گذاری این جعبه ها آنها را از سایر جعبه ها و کارتن ها متمایز کنید.
  • برای بسته بندی قاب عکس به اندازه ی آنها توجه کنید. برای قاب عکس های کوچک از روزنامه استفاده کنید. قاب عکس های بزرگتر را می توانید با نایلون یا پتو کاور کنید.
  • لیوان و بشقاب به طور ثابت در دسته ی شکستنی های لیست جمع آوری اثاثیه منزل قرار می گیرند. در بسته بندی این وسایل حتما از کارتون جدا کننده استفاده کنید.
  • برای بسته بندی وسایل شکستنی سنگین از محکم بودن کارتن و جعبه ها اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان می توان کف کارتن را با نوار چسب پهن پوشاند.
  • برای بسته بندی لامپ ها می توانید آنها را در جعبه های خودشان قرار دهید. اگر جعبه ی لامپ ها در دسترس نیست برای هر لامپ از جعبه متمایز استفاده کنید.
  • در جابجایی وسایل این دسته از لیست جمع آوری وسایل منزل از شرکت های معتبر کمک بگیرید.

بسته بندی وسایل شکستنی-جمع آوری اثاثیه منزل

بسته بندی وسایل شکستنی-جمع آوری اثاثیه منزل-بارکو اصفهان

 

اسباب کشی 2 بسته بندی وسایل شکستنی

جابجایی و حمل لباس ها در اسباب کشی منزل

لباس ها باید به گونه ای جابجا شود که چروک نشود. این گروه از وسایل در لیست جمع آوری اثاثیه منزل حمل نسبتا آسانتری دارند. به همین منظور می توان لباس ها را به همراه چوب لباسی در نایلون یا کیسه های بزرگ قرار داد. لباس های خود را به چند دسته تقسیم کنید و هر دسته را در نایلون های جداگانه قرار دهید. لباس هایی که قابلیت چروک شدن دارند یا ارزش بیشتری دارند را جدا از بقیه لباس ها قرار دهید. سایر لباس هارا می توانید به صورت تا شده و مرتب در کارتن برای جمع آوری اثاثیه قرار دهید. ساخت کارتن های رگال دار نیز می تواند برای شما مفید باشد. گاهی می توان لباس های داخل کمد را با کمد جابجا کرد. این کار در صورتی امکان پذیر است که کمد سنگین نباشد و حمل کمد به همراه محتویات آن امکان‌پذیر باشد.

وسایل برقی و پیچیده در جمع آوری اثاثیه

این دسته از وسایل ممکن است در مرحله‌ی پایانی و هنگام چیدن وسایل در منزل جدید برای شما مشکل‌ساز باشند. به خاطر سپردن اتصالات کابل ها و سیم های وسایل برقی مانند تلویزیون، کامپیوتر و… اغلب سخت و دشوار است. قبل از جدا کردن اتصالات از دستگاه مورد نظر عکس بگیرید تا هنگام اتصال دوباره به مشکل برنخورید. همچنین می توانید با برچسب یا ماژیک این اتصالات را علامت گذاری کنید تا جمع آوری اثاثیه منزل آسانتر شود.

بسته بندی وسایل برقی و پیچیده-جمع آوری اثاثیه منزل

بسته بندی وسایل برقی و پیچیده-جمع آوری اثاثیه منزل-بارکو اصفهان

اسباب کشی 3جابجایی وسایل برقی و پیچیده

اقدامات پس از دسته بندی وسایل برای اسباب کشی

پس از جمع آوری اثاثیه منزل ، شما باید اقداماتی را برای حمل و نقل آنها به مقصد انجام دهید. در barkooesf چندین مورد از این اقدامات را برای شما توضیح می‌دهم:

  1. بررسی بار: قبل از حرکت، باید بارهای خود را بررسی کنید تا بطور کامل و سالم به مقصد برسند. باید از بسته بندی و جمع آوری اثاثیه منزل به صورت صحیح اطمینان حاصل کنید. همچنین از اینکه هیچ وسیله‌ای از بین نرفته یا فراموش نشده است اطمینان حاصل کنید.
  2. حمل بار: بسته به اندازه و نوع بارهای شما، شما ممکن است نیاز داشته باشید. از یک وسیله حمل و نقل مانند وانت، کامیون، ماشین حمل بار و غیره استفاده کنید. باید مطمئن شوید که وسیله حمل و نقل شما بزرگ برای بارهای شما استفاده شده است. همچنین اطمینان حاصل کنید که بارهای شما در آن امن هستند.
  3. بررسی مسیر: قبل از شروع سفر پس از جمع آوری اثاثیه ،باید مسیر حرکت خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که آن مناسب برای حمل بارهای شما است. همچنین، باید از اینکه مسیری که انتخاب می‌کنید امن است اطمینان حاصل کنید.
  4. تجهیزات اضافی: ممکن است شما برای حمل بارهای خود پس از جمع آوری اثاثیه منزل به تجهیزات اضافی نیاز داشته باشید. این تجهیزات وسایلی مانند روکش بار، بند بار و… است. باید مطمئن شوید که تمامی تجهیزات اضافی مورد نیاز شما در دسترس هستند و به درستی استفاده شده‌اند.
  5. بررسی قوانین و مقررات: قبل از شروع سفر، باید قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل بارها و جمع آوری اثاثیه را بررسی کنید. این شامل قوانین محلی، ملی و بین‌المللی می‌شود. باید مطمئن شوید که شما به درستی از همه قوانین پیروی کرده‌اید.

نتیجه گیری و سوالات متداول

جمع آوری اثاثیه منزل برای اسباب کشی کاری است که نیاز به برنامه‌ریزی و آماده‌سازی دارد. در این فرآیند، بسته‌بندی وسایل به درستی و با استفاده از مواد مناسب بسیار مهم است. همچنین، برای انتقال بارهای خود به مقصد، باید از وسایل حمل و نقل مناسب استفاده کنید.

بهتر است قبل از شروع به جمع آوری اثاثیه منزل، یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید. زمان کافی برای بسته‌بندی وسایل را در نظر بگیرید. همچنین، می‌توانید به کمک وسایل حمل و نقل مانند وانت، کامیون و… بارهای خود را به مقصد منتقل کنید.

بنابراین، با رعایت قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل و بسته‌بندی شما می‌توانید. از جمع آوری اثاثیه منزل برای اسباب کشی به بهترین شکل بهره‌مند شوید. و اینگونه بارهای خود را به سلامت به مقصد برسانید.

  1. برای حمل بار چه وسیله نقلیه نیاز است؟

بسته به اندازه و نوع بارهای شما، شما ممکن است به وانت، کامیون، ماشین حمل بار و… نیاز داشته باشید.

  1. برای به خاطر سپردن اتصالات در وسایل برقی چه باید کرد؟

می توان هنگام جمع آوری اثاثیه منزل تصویری از اتصال کابل ها و سیم ها تهیه کرد.

  1. آیا وسایل شکستنی لازم است به صورت جداگانه بسته بندی شوند؟

بله.

بدون نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *