بیمه نامه باربری یکی از مهم ترین مولفه های فعالیت تجاری، حمل و نقل کالا و حمل اثاثیه منزل در نجف آباد است. اما با وجود پیشرفت های شگرف در دانش و فناوری، همیشه در معرض خطر هستند. خرید بیمه باربری یا حمل بار با پوشش مناسب می تواند به شما آرامش دهد. و وجوه شما را در برابر خطرات احتمالی و غیرقابل پیش بینی ایمن نگه دارد.

به موجب این بیمه نامه، شرکت بیمه با توجه به حق بیمه دریافتی، متعهد می شود. در حین حمل و نقل کالا از نقطه ای به نقطه دیگر توسط بیمه، خسارت ناشی از وقوع خطرات بیمه شده. را جبران کند. در ادامه با بیمه باربری و اهمیت استفاده از آن بیشتر آشنا می شویم.

فهرست مطالب ارایه شده در مورد بیمه نامه باربری

تعریف بیمه نامه های باربری که از پرکاربردترین بیمه چیست؟

انواع بیمه باربری بر اساس مبدا و مقصد کالا

انواع بیمه بار بر اساس نوع حمل و نقل

انواع خسارت در بیمه نامه های باربری، پرکاربردترین طبق بیمه نامه داخلی

معرفی بیمه نامه های باربری محموله مجموع خسارت

معرفی اقلامی که تحت پوشش بیمه باربری نیستند

دستورالعمل برای دریافت مطالبات بیمه بار

مدارک مورد نیاز اصلی جهت صدور بیمه نامه

نتیجه گیری مطالعه در مورد انواع بیمه نامه های باربری

سوالات متداول احتمالی درباره انواع بیمه نامه های باربری

فهرست تصاویر

باربری 1| انواع بیمه نامه

باربری 2| انواع خسارت

باربری 3| دستورالعنل مطالبات بیمه

عنوان بیمه نامه باربری
نویسنده نگین شیخ الاسلامی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1544 کلمه
زمان مطالعه 15

تعریف بیمه نامه باربری که از پرکاربردترین بیمه چیست؟

بیمه باربری یکی از پرکاربردترین انواع بیمه است. این بیمه نامه، بیمه ای است که بر اساس آن بیمه گذار متعهد می شود. در ازای دریافت حق بیمه خسارت وارده به کالا را به بیمه گذار پرداخت کند. پوشش بیمه باربری خطراتی را که حمل و نقل کالاهای در بیمه نامه رخ می دهد. پوشش می دهد این خطرات حمل اثاثیه منزل در نجف آباد ممکن است. منجر به گم شدن یا آسیب دیدن کالا شود. ضمناً در صورتی که بیمه شده طبق قوانین بین المللی متعهد به پرداخت هزینه ها باشد. خسارت وارده به محموله تحت پوشش بیمه بار بوده و هزینه های آن نیز پرداخت خواهد شد. برای مشاهده باربری 1 را ببینید.

معرفی بیمه نامه باربری

معرفی بیمه باربری بارکو

باربری 1| انواع بیمه نامه

انواع بیمه باربری بر اساس مبدا و مقصد کالا

یکی از بخش‌های مهم بیمه باربری، بخش‌های مبتنی بر ترافیک و حمل‌ونقل بار است. بیمه باربری با توجه به منطقه جغرافیایی که کالا در آن حمل می شود. به دسته های زیر تقسیم می شود:

الف) بیمه باربری وارداتی: بیمه نامه باربری وارداتی از یک یا چند کشور خارجی به ایران ارسال می شود. اعمال می شود. طبق قانون فعلی کشور، واردکنندگان موظف به خرید چنین بیمه نامه ای هستند.

ب) بیمه محموله صادراتی: بیمه نامه های کالای صادراتی برای حمل و نقل از ایران است. به سایر کشورهای جهان اعمال می شود. این نوع بیمه باربری نیز اجباری است، نوع بیمه بستگی به شرایط فروش دارد (اینکوترمز).

ج) بیمه باربری ترانزیت: بیمه نامه بارهای ترانزیت برای محموله هایی است. از یک یا چند کشور خارجی به یک یا چند کشور خارجی صادر می شود.

د) بیمه باربری داخلی: بیمه نامه بارهای داخلی برای کالاهایی است. که از یک یا چند مبدا در کشور به مقصد دیگر کشور حمل می شوند صادر می شود. بنابراین مبدا و مقصد این گونه بیمه نامه ها داخلی است. بیمه نامه های باربری داخلی تابع شرایط و ضوابط ملی است. و طبق توافق بیمه گر و بیمه گذار می تواند ریسک های مختلفی را پوشش دهد.

انواع بیمه بار بر اساس نوع حمل و نقل

انواع بیمه باربری با توجه به شرکت های حمل بار به دسته های زیر تقسیم می شوند.

بیمه باربری دریایی: در بیمه باربری دریایی، حمل بار معمولاً شامل کشتی، لنج، بارج، بارج است. معمولا این بیمه از نوع بیمه بارهای وارداتی و صادراتی می باشد.

بیمه باربری زمینی: پرکاربردترین بیمه باربری در ایران، بیشتر برای بارهای داخلی و ترانزیت. کلیه کالاهایی که از طریق جاده با کامیون یا قطار حمل می شوند تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

بیمه بار هوایی: بیمه بار هوایی خطرات ناشی از حمل و نقل بار با هواپیما را پوشش می دهد.

پوشش بیمه دقت بسته به نوع تجهیزات متفاوت خواهد بود و موارد و خطرات تحت پوشش ممکن است. افزایش یا کاهش یابد. علاوه بر بیمه باربری، بیمه دریایی نیز برای بیمه دریایی استفاده می شود. مراجعه به باربری 2 کنید.

انواع خسارت در بیمه نامه های باربری، پرکاربردترین طبق بیمه نامه داخلی

در این نوع بیمه معمولاً خطرات تصادفات، تصادفات و آتش سوزی وسایل نقلیه بیمه می شود. با رضایت بیمه‌گر و بیمه‌گذار خطر تخلیه و بارگیری، رها شدن. بار از وسیله نقلیه، سرقت، برخورد بار با اجسام خارجی، زلزله، سیل، انفجار و صاعقه تحت پوشش قرار می‌گیرد. علاوه بر این، می‌توانید از سایر خدمات بیمه آسماری برای پوشش گسترده‌تر خسارت خود استفاده کنید. بیمه شخص ثالث آسماری می تواند تا حد زیادی خسارات ناشی از تصادفات جاده ای و کامیون را پوشش دهد.

بیمه نامه باربری انواع خسارت

بیمه باربری انواع خسارت بارکو

باربری 2| انواع خسارت

معرفی بیمه نامه باربری محموله مجموع خسارت

یکی از انواع دیگر بیمه باربری، بیمه خسارت کل نام دارد و فقط خسارت بار را پوشش می دهد. این سیاست زمانی استفاده می شود. که محموله به طور کامل در اثر حادثه ای مانند آتش سوزی، غرق شدن یا از بین رفتن. از بین رفته و هزینه تعمیر یا نجات از ارزش محموله بیشتر باشد.برای دیدن باربری 3 اینجا را دیدن فرمایید.

معرفی اقلامی که تحت پوشش بیمه باربری نیستند

ضرر، خسارت یا هزینه ناشی از سوء رفتار عمدی بیمه گذار. نشتی طبیعی، کاهش وزن یا حجم طبیعی، یا فرسودگی طبیعی محصول بیمه شده. اتلاف، خسارت یا هزینه ناشی از بسته بندی یا آماده سازی نامناسب یا نامناسب کالای بیمه شده. مشروط بر اینکه بسته بندی یا آماده سازی قبل از شروع این بیمه یا توسط بیمه شده. یا کارکنان آن انجام شده باشد. و هیچ گونه جابجایی تحمل نشود حوادث متداول در برنامه های بیمه. خسارت، خسارت یا هزینه ناشی از نقص ذاتی یا ماهیت بیمه شده. ضرر، خسارت یا هزینه ناشی از تاخیر، حتی اگر تاخیر ناشی از یک ریسک تحت پوشش باشد.

تلف، خسارت یا هزینه ناشی از ورشکستگی یا ورشکستگی مالک، مدیر، اجاره کننده یا بهره بردار یا عدم انجام تعهدات مالی از طرف یکی از آنها. تلفات، آسیب یا هزینه به طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی یا ناشی از استفاده از هر وسیله ای است. که به طور مشابه با انرژی اتمی یا همجوشی یا با نیروی یا مواد رادیواکتیو واکنش نشان می دهد. کشتی یا شناورغیرقابل دریانوردی است. یا کشتی یا کشتی برای حمل بار بیمه شده مناسب نیست. کانتینر یا وسیله نقلیه برای حمل و نقل ایمن کالای بیمه شده مناسب نیست. جنگ، اعتصاب.

دستورالعمل برای دریافت مطالبات بیمه بار

بیمه باربری خسارت های مختلفی را که ممکن است. در حین حمل و نقل کالا رخ دهد را پوشش می دهد. اما در صورت خسارت چگونه باید بیمه باربری بگیریم. برای اینکه هنگام دریافت خسارت با مشکل مواجه نشوید، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • در صورت بروز خسارت، باید از مصالحه یا توافق با مسئولین خسارت خودداری شود.
  • هر گونه اقدام منطقی برای از بین بردن یا کاهش موثر آسیب باید اتخاذ شود.
  • امکان رسیدگی و ادعا علیه متصدی حمل و نقل، گیرنده یا هر شخص ثالثی باید کاملا محفوظ باشد.
  • رسیدها نباید بدون ضمانت سلامت کامل کالای بیمه شده بدون قید و شرط در اختیار شرکت حمل کننده قرار گیرد. حق مطالبه خسارت برای درج موضوع در بارنامه یا رسید به متصدی حمل محفوظ است.
بیمه نامه باربری مطالبات

بیمه باربری مطالبات بارکو

باربری 3| دستورالعنل مطالبات بیمه

مدارک مورد نیاز اصلی جهت صدور بیمه نامه باربری

برای صدور این بیمه نامه بیمه شده. یا ذینفع باید ابتدا پیشنهاد بیمه نامه باربری را تکمیل، امضا و مهر کند. سپس نوبت به شرکت بیمه می رسد که تصویری از فاکتور یا پیش فاکتور ارسال کند. صادرکننده بیمه اسمالی پس از بررسی و تعیین نرخ حق بیمه، میزان حق بیمه را اعلام می کند. و پس از تایید، صدور بیمه نامه را ادامه می دهد. بنابراین قبل از خرید بیمه باربری و گرفتن بیمه باربری باید به این نکته توجه داشته باشید. که ممکن است برخی از خطرات احتمالی شما به هیچ وجه تحت پوشش قرار نگیرد.

نتیجه گیری مطالعه در مورد انواع بیمه نامه های باربری

بنابراین قبل از خرید بیمه باربری و گرفتن بیمه نامه باربری باید به این نکته توجه داشته باشید که حمل اثاثیه منزل در نجف آباد  ممکن است برخی از خطرات احتمالی شما به هیچ وجه تحت پوشش قرار نگیرد. جهت اطلاعات بیشترحمل اثاثیه منزل اصفهان حوادث اینجا را مطالعه فرمایید.

سوالات متداول احتمالی درباره انواع بیمه نامه باربری

کدام نوع بیمه باربری برای واردکنندگان و صادرکنندگان مناسب تر است؟

مناسب بودن محدود به پوشش کامل تر (و گران تر) نیست، حداکثر حق بیمه ای که یک بیمه گذار حاضر است برای خرید پوشش بپردازد نیز به طور موثر پوشش مناسب را تعیین می کند.

آیا خسارت ناشی از بار وسیله نقلیه مشمول بیمه باربری می شود؟

موضوع بیمه باربری فقط کالای مورد بیمه (کالا) می باشد، بنابراین ضرر و زیان ناشی از کالا را جبران نمی کند.

مدت اعتبار بیمه نامه باربری داخلی چقدر است؟

8 روز پس از رسیدن کالا به انبار شرکت حمل و نقل یا پس از رسیدن کالا به انبار بیمه شده هر کدام زودتر باشد.

بدون نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *